Tuesday August 13, 7:01 pm Eastern Time

Dow Jones Business News
Scitex 2nd Quarter Revenue $58.8 Million

Scitex Corp. - Tel Aviv
   2nd Quar June 30:
                        2002           a 2001
Revenue              $58,799,000      $66,362,000
Net income            (2,221,000)  b (162,159,000)
Avg shrs (basic)      43,018,000       43,018,000
Avg shrs (diluted)    43,018,000       43,018,000
Shr earns (basic)
 Net income                 (.05)         b (3.77)
Shr earns (diluted)
 Net income                 (.05)         b (3.77)

Figures in parentheses are losses.

a. In January 2002, Scitex changed its method of accounting for an investment from cost to equity. The 2001 financial statements reflect the retroactive adoption of the equity method.

b. Includes write-down of equity investment of $149.7 million.

Scitex Corp. , which makes digital prepress, printing and video products, said operating income was about $800,000, before amortization of intangibles of about $800,000. Operating income for the year ago period was $4 million.

In June, Scitex received a notice from the U.S. Internal Revenue Service proposing to assess additional U.S. income taxes for 1992 through 1996.

Scitex said at the time it intended to dispute the issues raised by the IRS and to appeal the proposed assessment.

For complete announcement in English click here

 


 

The announcement in Hebrew:

 סאיטקס: ההכנסות ירדו ב-11% ברבעון השני ל-59 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל
17:00 | 14.8.2002     TheMarker, Israel  נטע יעקביהמצב לא קל, השווקים קשים והראות מוגבלת”, אומר היום יהל שחר, סמנכ”ל הכספים של סאיטקס (SCIX: NASDAQ) עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני, אתמול בלילה. “אנחנו עושים את מירב המאמצים בכדי לעמוד בתנאי השוק ובכדי להתאים את מצב ההוצאות שלנו למצב ההכנסות”. בהקשר זה, הוסיף שחר כי החברה שוקלת ביצוע צעדי התייעלות תוך בחינה זהירה של המצב בשווקים.

מהדו”חות הכספיים של סאיטקס לרבעון השני, בהחלט מצטיירת תמונה של התמודדות לא קלה עם קשיי השוק. ברבעון הקודם העריכה החברה כי תוצאות הרבעון השני של 2002 לא יהיו גרועות מאלו של הרבעון הראשון. אולם ברבעון השני, היא התקשתה לעמוד ביעד זה. הכנסות החברה לרבעון הסתכמו ב-59 מיליון דולר, ירידה של 2.8% לעומת 60.7 מיליון דולר ברבעון הקודם. כמו כן, מדובר בירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-800 אלף דולר, לעומת 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת 2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-2.2 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי עצום של 162 מיליון דולר ברבעון המקביל, והפסד נקי של מיליון דולר ברבעון הקודם. בחלוקה גיאוגרפית, אירופה תרמה כ-36% מההכנסות ואסיה פאסיפיק ויפאן תרמו כ-26%.
“יותר ממחצית ההפסד – מקורו בתנודות שער החליפין”
יהושע אגסי, נשיא ומנכ”ל החברה, תיאר את הסיבות לירידה המורגשת כמעט בכל סעיפי דו”ח הרווח והפסד, “סאיטקס ממשיכה לסבול מההאטה הכלכלית באופן כללי ומההאטה בארה”ב בפרט”. לדבריו, התחזקות היורו לעומת הדולר תרמה לגידול בהפסד הנקי. בנוגע לעתיד, ציין אגסי כי הצפיות נותרה מוגבלת מאד וכי הביקושים בשוקי היעד אינם צפויים להשתפר בתקופה הקרובה. “למרות זאת, אנו ממקדים את מאמצינו להגדיל את רמת ההכנסות שלנו ולהרחיב את בסיס הלקוחות”, הוסיף אגסי.

“יותר ממחצית ההפסד הנקי מקורו בתנודות שער החליפין”, מסביר היום שחר את הגידול בהפסד הנקי לעומת הרבעון הקודם. האם תנודות אלו עלולות להופיע גם בתוצאות הכספיות של הרבעון השלישי, הנמצא כעת בשליש האחרון שלו? לדברי שחר, החברה נקטה באמצעים הדרושים להגנה על המזומנים מפני התנודות וכן התאימה את מבנה ההכנסות והנכסים.

בחברה שומרים גם הרבעון על מסורת של אי פרסום תחזיות, ומנמקים זאת בשווקים הקשים ובצפיות המוגבלת. “בראשית השנה רווחו ההערכות כי ההתאוששות תגיע לקראת אמצע השנה או לקראת סופה”, אומר שחר, “והיום אנחנו רואים שזה לא כך”. בינתיים הם משתדלים לשדר יציבות בסבך סערות השוק: “קיים לחץ מחירים אולם הוא לא מהותי”, אומר שחר, “גם ימי הלקוחות עלו במקצת אבל אין לנו בעיות גביה מלקוחות וצבר ההזמנות שלנו נותר יציב”. עם זאת, הוא אינו מספק את המספרים המדויקים.

החברה סיימה את הרבעון עם 42.5 מיליון דולר בקופתה, לעומת 46 מיליון דולר ברבעון הקודם, ובמהלכו ייצרה מזומנים בגובה 1.9 מיליון דולר.

מניית סאיטקס מתחילת השנה

 

האטה ניכרה בתוצאות הכספיות של שתי החטיבות התפעוליות של סאיטקס, חטיבת הדפוס הדיגיטלי (SDP) וחטיבת סאיטקס ויז’ן, שהציגו גם הן ירידה בהכנסות וצמצום ברווחים. חטיבת SDP תרמה את רוב ההכנסות לסאיטקס, בגובה של 38 מיליון דולר, ירידה של 3.7% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 42% לעומת הרבעון המקביל ב-2002. הרווח התפעולי של החטיבה הסתכם ב-1.5 מיליון דולר ומהווה 4% מהרווחים. גם כאן ניכרת הרעה לעומת הרבעון הקודם, אז דיווחה על רווח תפעולי של כ-2.8 מיליון דולר ולעומת הרבעון המקביל, אז דיווחה על רווח תפעולי של כ-2.7 מיליון דולר.

ב-SDP ציינו כי הרבעון השני הוא הראשון בו מכרה לראשונה שתי מערכות חדשות שפיתחה, ה-Scitex VersaMark printing systems, למוסד בנקאי גדול. כמו כן, במהלך הרבעון הורגשה עלייה בחשיבות שמייחסים לקוחות באירופה ובמזרח הרחוק להדפסה בצבע בתכנון אישי.

גם בחטיבת סאיטקס ויז’ן, החטיבה התפעולית השניה של סאיטקס, הורגשה האטה. ההכנסות הסתכמו ב-20.8 מיליון דולר, לעומת 21.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ולעומת 23.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-200 אלף דולר, בדומה לרמתו ברבעון הראשון ולעומת רווח של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001.

במהלך הרבעון, השלימה החטיבה רכישת טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית מתקדמת מחברת Siantec SARL הצרפתית. בעקבות הרכישה כבר פיתחה החטיבה מוצר חדש, Veejet, מדפסת דיגיטלית המשמשת להדפסות על משטחי פרסום קשיחים, כגון זכוכית, קרמיקה או פלסטיק, או על משטחים גמישים. המדפסת החדשה, המתחרה ב- Tempo של נור מקרופרינטרס, מתוכננת לצאת אל השוק בתחילת 2003. בבית ההשקעות CIBC העריכו אתמול כי צפויה תחרות קשה בין שתי החברות בסגמנט זה של הדפוס הדיגיטלי. חברת אפריון, בה מחזיקה סאיטקס בכ-43% מהון המניות, הכירה לראשונה בהכנסות ברבעון השני בעבור מכירת מערכות שלדג, לאחר שבמהלך הרבעון הראשון סיימה להתקין כ-11 מערכות כאלו באתרי לקוח. עד סוף הרבעון השני השלימה החברה, המתמחה במכונות בטכנולוגיית הזרקת דיו לשוק האריזות, התקנת כ-14 מערכות